Leerlingen verkopen smoothies voor horeca

De zestienjarige scholieren Triska Stal, Lizze Muller, Femke van der Hammen en Isis van der Wulp hebben op 7 en 8 mei als maatschappelijke stage smoothies verkocht bij DOK op de Spuiboulevard. De leerlingen van het Stedelijk Dalton Lyceum moeten voor hun opleiding aan het VWO een maatschappelijke stage doen, maar dat is in coronatijd nog niet zo eenvoudig. Met hulp van Next Up bedachten ze dat ze op straat gezonde drankjes zouden kunnen gaan verkopen waarvan de opbrengst bestemd is voor de horeca in Dordrecht.

Triska: “We mogen van de faciliteiten van DOK Bistro aan de Spuiboulevard 3 gebruik maken en zullen hier tussen 12.00 en 18.00 uur drie soorten smoothies verkopen. De smoothies kosten 2,50 euro per stuk en daarvoor krijg je 400 milliliter gezondheid terug. In deze coronatijd eten en leven veel mensen minder gezond. Met onze actie willen we twee dingen bereiken: bewust gezonder eten en het steunen van de horeca. Dankzij de hulp van Next Up hebben we de ingrediënten kunnen kopen en ook flyers maken.”

Met haar vriendinnen maakt ze drie soorten smoothies. De Yellow Sunshine maken ze van mango, ananas, banaan en sinaasappel. In de Pink Lady gaan aardbeien, rode bosvruchten, yoghurt, banaan en rood vruchtensap. De Green Power is een echte vitamine boost met spinazie, avocado, komkommer, banaan en limoensap. Triska: “Ik werk zelf bij DOK Bistro en ben blij dat ze ons helpen met deze stage. De helft van de opbrengst van de verkoop gaat naar DOK. De andere helft naar een andere horecagelegenheid in Dordrecht. Onze klanten mogen aangeven wie zij willen steunen. We hebben een lijstje gemaakt met kleine horecazaken die specifiek voor Dordrecht zijn. Daarnaast kunnen de klanten een maaltijd winnen.”

Tekst en foto: Dordt Centraal.

Meer nieuws:

Workshop Elektronische muziek

Workshop Elektronische muziek

Ben jij tussen de 18 en 27 jaar, geïnteresseerd in elektronische muziek en nieuwsgierig hoe een (eigen) dance track tot stand komt? Lees dan snel verder! Next Up en het Digitaal Atelier van Huis73 organiseren in samenwerking met de wereldberoemde Willem Twee Studios...

Team Levels over de samenwerking met NextUp

Team Levels over de samenwerking met NextUp

Afgelopen zomer draaide de Levels Music League het tweede seizoen van hun talentenjacht. Zes teams streden om de titel en zetten hierbij een zes-daags benefiet festival neer met de hulp van NextUp. Hieronder verteld team Levels over de samenwerking. Waarom besloot je...